رادیو منا

آشتی با زمین

رادیو منا

آشتی با زمین

شکستنی (Fragile)

شکستنی!  

 

برایتان پیش آمده در مسیری که هر روز رفت و آمد می کنید ناگهان متوجه شوید چیزی توجهتان را جلب کرده؟ چیزی که هیچوقت ندیده بودیدش اما همیشه همانجا بوده؟ برای من چند وقتی است که زیاد پیش می آید. در همان مسیر هر روزه به یاد روزهایی که تازه خواندن یاد گرفته بودم شروع به خواندن تابلو سر در مغازه ها کردم ، یک آن تابلویی نظرم را جلب کرد  

" ظروف کرایه " بی اختیار لبخند زدم و با خودم گفتم پس هنوز هم برای مجالس ظرف کرایه می دهند بجای یکبار مصرف های مسری... 

حالا تابلو ها را می خوانم به امید دیدن مغازه های بیشتر از این دست ، کم بودند اما تک و توک پیدایشان کردم.  دلم می خواهد تصور کنم توی انبارهایشان یک عالمه بشقابهای چینی گل سرخی است با نمکدانها و کاسه های لب پر شده. شاید یکی از همین روزها سری بهشان زدم .  

 

پ.ن: یعنی میشه یه روز نسل ظرفهای یکبار مصرف منقرض بشه؟  

Have you ever happened in your everyday way, suddenly something catches your eyes? Something that might have been there for years. For me recently it's happening a lot. One day as I was reading the shops and markets names on my way- like we used to do in our childhood- a name popped up among them and made me smile" Rental Dishes" .Do people still rent dishes for their ceremonies instead of damn disposables.

Since then, I'm reading the names maybe I could found another one. I like to imagine old dishes with red roses on them which have been piled in their warehouses, some of them broken some not. Who knows maybe one day I would go there and see them.

PS: Do you think  one day disposables would go extinct?   

نظرات 7 + ارسال نظر
فاطمه چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:51 ق.ظ http://aftabejonoob.blogfa.com

سلاااااااااااااام...........خوبی.........

سلام. خوبم ممنون.

احسان ن چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:56 ب.ظ


خارج از قضیه ظرف های یک بار مصرف, نکته ای ک گفتین خیلی جالب بود> مم نون

مجتبی چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 07:44 ب.ظ

سلام
امیدوارم!!!
راستی در مورد لاستیک تونستی سرنخی پیدا کنی؟
ضمنا دیروز رفتم باجه بازیافت، بهم گفتن دیگه شیشه نیار!!
(It's long time you haven't written in English...)

سلام.

درباره لاستیک از طریق همین وبلاگ بهتون خبر میدم و اما شیشه! متاسفانه بدلیل اینکه ما در استان کارخانه بازیافت نداریم و همه پسماندهای خشک بسته بندی شده و به استانهای دیگه فرستاده میشن ، براشون نمی صرفه شیشه رو تحویل بگیرن . ما تنها کاری که میتونیم بکنیم اینه که از شیشه استفاده مجدد کنیم. REUSE

And for sure I'll translate in English ,but for some local posts I think we don't need to write in English
Tnx for your concern

مجتبی پنج‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 09:03 ق.ظ

سپاس

میمند پنج‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 06:34 ب.ظ

سلام
خط بنویس
در کنار تلاش موثر ما کائنات کار خودشونو بلدن
موفق و شاد باشی

سلام استاد
چشم

مجتبی سه‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:16 ق.ظ

سلام
تعطیلات نوروز=مرگ 4 نهال گل ابریشم . . .


و در خطر مرگ بودن سایر نهال ها

sepehr سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 02:35 ب.ظ http://sepehrfaridi.blogsky.com/

سلام.

اعتراف میکنم که بعد از اومدن و سر زدن به این وبلاگ بدون استثنا حس بهتری پیدا میکنم. مفید و با هدف و امیدوار...و البته همیشه....

موفق باشی..

سلام سپهر جان
خوشحالم که اینطوره.
شاد باشی :-)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد