رادیو منا

آشتی با زمین

رادیو منا

آشتی با زمین

اعتیاد از نوع جنگا(Jengaish addiction)

اعتیاد از نوع جِنگایی
چند وقتی است اعتیاد " مرغک عصبانی" بدجوری دامن همه را گرفته . گویا علاجی هم تا الان براش پیدا نکردن. اما بشنوید از اعتیاد من که دست کم تو دنیای واقعی اتفاق میفته . 

بعله ... همینه که عکسشو دیدین و من از روز سیزده بدر تا الان بیشتر و بیشتر در دامش فرو میرم. اسم این بازی جنگا (Jenga) است و ربطی به جنگ نداره و بیزارم از هر بازی که برای امتیاز گرفتن باید کشت... درباره تاریخچه و مخترع بازی میتونین در ادامه مطلب بخونین .جنگا به زبان سواحیلی به معنی سازه است .
کل ماجرا اینه که باید با 54 تیکه چوب یک اندازه یه برج بسازین و به نوبت از توی برج هی تیکه ها رو بردارین و برج رو بلند تر و کنید ولی باید تعادل برج رو هم حفظ کنید، به همین سادگی! اگه برج بریزه باختین. قشنگ نیست؟ من که شیفته این بازی شدم و تو هر فرصتی حتی تنهایی (یه نفری هم میشه بازی کرد) میشینم برج رو می سازم و بازی می کنم. ساعت ها... و نمی دونین چه آرامشی داره این بازی. 
دلم می سوزه برای نسل جدید از بس بازی واقعی نکردن!

پ.ن: من به Angry Bird می گم مرغک عصبانی 
 
                                  Jengaish Addiction 
 

These days everybody is playing "Angry Bird" and they can't avoid it, like an addiction. But mine is a bit different, at least it's in the real world.

Yes It is! See the picture! It is called Jenga, a Swahilian word means structure

You should pile 54 wooden blocks, when your tower is finished, you should take turns and remove a block from the tower and put it on the top, the balance of the tower should be kept, if it falls you lost the game! Isn't it amazing? I love it and  I play it even when I'm alone- It can be played with one player- You cannot imagine how relaxing the game is.

I feel sorry for the new generation, they haven't experienced real games!


جنگا به زبان سواحیلی به معنی سازه است .این محصول از 54 قطعه چوبی تشکیل شده است. به این ترتیب، با قرار دادن 18 ردیف 3 تایی از بلوک های چوبی، برج برای شروع بازی آماده می شود .این بازی را می توان به صورت یک یا چند نفره انجام داد. به این ترتیب که هر بازیکن، یکی از قطعات را بیرون کشیده و در بالای برج مستقر می نماید البته باید توجه داشت که ابتدا باید ردیف بالایی برج تکمیل شود و بعد به سراغ ردیف بالاتر رفت. به علاوه، قطعه ای که برای بیرون کشیدن انتخاب می شود، نباید از 4 ردیف بالایی برج باشد.

بازیکنان باید طوری قطعات را بیرون بکشند که از فرو ریختن برج جلوگیری شود با ریزش برج بازی تمام می شود و کسی که مسبب آن باشد، بازنده است.

 

معرفی بازی : جنگا را یک دانشجوی انگلیسی به نام لزلی اسکات، که دوران کودکی‌اش را در آفریقا با بازی کردن با قطعه‌های ساختنی موجود در آن‌جا گذرانده بود، به وجود آورد. او این بازی را در دهه ۷۰ میلادی به انگلستان برد و به دوستانش در دانشگاه آکسفورد معرفی کرد. نام این بازی را هم از کلمه‌ای در زبان سواحلی به معنای «ساختن» گرفته است. از سال ۱۹۸۳ میلادی که این بازی به ثبت رسیده تاکنون تعداد بسیار زیادی از آن در دنیا پخش شده و طرفداران بسیاری پیدا کرده است .


نظرات 5 + ارسال نظر
بهشب سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:38 ب.ظ

با یادی از فیلم گاو ساخته مهرجویی

من بهشب نیستم من مرغک عصبانی ام

بنده یکی از معتادان این بازی هستم

اولش تفننی بود نه؟

بیا به جنگایی ها بپیوند .

ماهی بالی سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 04:31 ب.ظ http://mahibali.blogsky.com/

یه لیگ ؛ جنگا ؛ راه بنداز جایزش با من

حتمن :) .

مسعود چهارشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 07:45 ق.ظ http://mmansouri.com

این ویدئوی تکان دهنده البته ارتباطی به این پست ندارد، اما به موضوع این وبلاگ چرا:
http://www.midwayfilm.com

...................................................................

میمند چهارشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 08:26 ق.ظ

آفرین که English رو فراموش نکردی

Mojtaba جمعه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:18 ب.ظ

Hmmm
It would be nice ! I'll try it

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد