رادیو منا

آشتی با زمین

رادیو منا

آشتی با زمین

بودن یا نبودن(to be or not to be)

بودن یا نبودن   

   

از روزی که تصمیم گرفتم ورود کیسه پلاستیکی را به زندگیم ممنوع کنم( یا بهتر است بگویم به کمترین حد ممکن برسانم) این دیالوگ همچنان تکرار می شود:" من پلاستیک نمی خوام ممنون" و در جواب: " چرااااااا؟" و وقتی علت را می گویم این سوال به ذهن همه می رسد:"آیا موثر است؟ " یا " آیا یکنفر می تواند تاثیرگذار باشد؟" حالا این سوال را از شما می پرسم: آیا این وبلاگ نقشی در زندگی شما داشته؟ آیا شمار را وادار به حرکت خلاف جهت مصرفگرایی کرده؟ آیا شده به فروشنده بگویید : " پلاستیک نه!!! خودم کیسه دارم؟ " یا از پاکت های قبلی استفاده کرده باشید؟   

  

گاهی که با دوستانم به فروشگاه یا سوپرمارکتی می روم و آنها از گرفتن پلاستیک خودداری می کنند یا فروشندگانی را می بینیم که خودشان میدانند من از پلاستیک هیچ دل خوشی ندارم ته دلم خوشحال می شوم و با خود می گویم پس بی تاثیر هم نبوده . اما ایکاش سیر هر کیسه پلاستیکی را که وارد زندگیمان می شد تا آخر بررسی می کردیم و می دانستیم آخرش سر از کجا در خواهد آورد.  به نظر شما این بینش را چطور باید به اطرافیانمان منتقل کنیم؟ آیا چند بار باید به هر مغازه دار و بقالی و .... بگوییم چرا پلاستیک نه؟ و او باور کند واقعا پلاستیک نه. 

  

To be or not to be

Since I have decided to ban plastic bags (as much as I can) into my life this dialog has been repeated:

No thanks I don't want plastic bag and the reaction: why????????? And when I tell them the reason they always say: Does it make any differences? One person can be affective? Now I ask you, do you think this weblog has changed your way of life into green? Have you ever avoided getting plastic bags? Or reused them?

Sometimes that I go shopping with friends I see them avoid getting plastic bags or salespersons who know I don't like plastic and I ask myself: It makes difference! I wish we could trace any plastic bags that come into our house to the end. What is your idea? How we can prove to people which plastic is a real danger to the earth?

نظرات 10 + ارسال نظر
sepehr شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:52 ق.ظ http://vasvasehghalami.blogsky.com/

salam.

bedoon e shak va motmaenan tasir gozar boode.

bedoone shak.


va mamnoon

ممنونم

بهشب شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:42 ق.ظ http://behshab.blogsky.com/

در این مدتی که از فاصله وبلاگ نویسی ت می گذره خیلی ها با وب تو آشنا شدند.خود من خیلی چیزها یاد گرفتم.با فنگ شویی آشنا شدم و البته به دنیای بدون پلاستیک به شدت علاقمند شدم.این یعنی تو هستی و تاثصیر می گذاری.

امیدوارم . ممنون

بهشب شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:44 ق.ظ http://behshab.blogsky.com/

تاثیر رو تو کامنت اول اشتباه نوشتم.

مجتبی شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 05:32 ب.ظ

" من پلاستیک نمی خوام ممنون"
این جمله رو زیاد استفاده می کنم...
پلاستیک دغدغه همیشگیم بوده اما Radiomona جمله بالایی و همچنین استفاده مجدد از اونا رو تو ذهنم حک کرد.
ممنون...

:-)

مجتبی شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 05:37 ب.ظ

راستی دوستان!
فکر می کنم نهالهای کوچیکمون تاب و تحمل آفتاب سوزان روزهای آینده رو نداشته باشن!!
پیشنهاد میکنم دوباره دور هم جمع بشیم و مختصر سایه ای براشون فراهم کنیم...
( وا پیش مغ و...)

من دو روز پیش اونجا بودم و بجز 3 تایی که متاسفانه توی تعطیلات از دست دادیم بقیه خوب و سر حال بودند.
اما حتمن یه برنامه خواهیم گذاشت

محسن شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:13 ب.ظ http://www.polis.blogsky.com

من هم تلاشمو می کنم

احسان ن یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 04:20 ب.ظ http://radioehsan.blogsky.com


ببخشید ولی اصلن مهم نیست ک شما تاثیر می گذارید یا ن! مهم اینه ک کار درست رو انجام می دید!

به نظر من فرق میکنه یک نفر باشی و کار درست رو انجام بدی تا اینکه تعدادی هم با تاثیر از تو اون کار رو انجام بدن. اگر تفاوتی نیست پس رادیو منا رو خاموش کنیم؟

احسان شهریاری چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 04:37 ب.ظ http://lakposht.blogsky.com

سلام
ممنون ما هم هستیم و البته از تاثیر گذاری شما
بدون پلاستیک بردم خونه دوغ و ماست ....

خوب باشید


راستی به درختا سر می زنید ؟

احسان ن جمعه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 04:42 ب.ظ http://radioehsan.blogsky.com


چرا خاموش کنیم؟!!
من کارهای درست رو انجام می دم, ن برای این ک بقیه انجام بدن یا ندن, برای این ک درسته. همین.

ماهی بالی یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 05:16 ب.ظ http://mahibali.blogsky.com

خواهرم را سگ خورد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد