رادیو منا

آشتی با زمین

رادیو منا

آشتی با زمین

دیبا

دیبا 



روزی که همه با هم تو پارک جنگلی درخت کاشتیم من یه گل ابریشم رو که اسمشم گذاشته بودم دیبا کاشتم- رو چیزایی که دوسشون دارم اسم میذارم-از قضای روزگار سر همون جریان مهمونای نوروزی و از بین رفتن 4تا از اون نهالا دیبای من هم قربانی شده بود. تصمیم گرفته بودم جاش یه انجیر معابد بکارم . درختی که تو تصویر بالا می بینید. درخت بی نظیریه. رقص برگای تازه اش تو فروردین دیدنیه و وقتی که به سن و سال درخت بالایی میرسه واقعا عین یه معبد مقدس و باشکوه میشه. هنوز تصمیمم رو عملی نکرده بودم که یکی از دوستانی که همیشه به درختا سر میزنه یه خبر عجیب بهم داد. دیبا زنده شده!! مثل اون گل ابریشم که چند وقت پیش درباره اش نوشته بودم. این دومین نهالی بود که بعد از جریان مهمونای نوروزی دوباره زنده شده بود. فکر میکنین دیبا هم مثل درخت گلابی مهرجویی ترسیده بود؟ وقتی شنیده بود می خوایم جاش یه درخت دیگه بکاریم؟ هرچی که بود من ایمان اوردم هم به قداست انجیر معابد هم به سرسختی دیبا.

پ.ن: راستی اگه گفتین این درختی که تو تصویره کجای شهر ماست؟ جواب درست جایزه داره :-) 

جواب درست: خیابان امام خمینی- دوربرگردان بعد ازسیدمظفر-روبروی زمین شاهین - روبروی اداره ثبت

همه کسانیکه در مسابقه شرکت کرده اند( چه جواب درست چه نادرست ) از وبلاگ رادیو منا جایزه دریافت خواهند کرد. جایزه نهال یکی از درختان بومی است. 


نظرات 16 + ارسال نظر
روح اله بلوچی دوشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:09 ق.ظ

خیلی آشنا میزنه این درخته..!

علیرضا زاهدی دوشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:54 ق.ظ

روبروی اداره ثبت نرسیده به سید مظفر

حالا این معجزه انجیره یاگل ابریشم
خیلی وقت بود نیومده بودم اینجا ولی امروز مطلب برای خوندن زیاد بود

رادیو منا دوشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:16 ب.ظ

اولین برنده :‌علیرضا زاهدی

لی دوشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:04 ب.ظ http://www.leee.us

سمت استانداری نیست ؟
خیابونی که می خوره به مصلی ؟

نه

حسن بردال سه‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:12 ق.ظ http://loor.blogsky.com

حدفاصل ششصد دستکاه به سمت سه راه جهانبار

نه

هادی سه‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:51 ق.ظ

بلوار امام - روبروی اداره ی ثبت اسناد

رادیو منا سه‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:48 ق.ظ

برنده دوم:‌ هادی

فرهاد سه‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:27 ب.ظ http://barbat-oud.blogfa.com

این درخت روبروی اداره کل ثبت هست.

لاتیدان چهارشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:09 ق.ظ

درود برش ما و منش سبزتان
شخصا نظرم این است که نام لور را به جای انجیر معابد به کارببریم هم زیبا تر است وهم محلی تر وهم خلاقانه تر..

درود بر شما و ممنون از نظری که دادید.
لور و انجیر معابد دو درخت متفاوت هستند که البته خیلی به هم شبیه اند اما یکی نیستند. برگهای انجیر معابد نوک تیز تر و برگهای لور گردتر است. لور ریشه های هوایی دارد و میوه هایی قرمز رنگ.

هادی چهارشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:43 ق.ظ

Tnx.so what was the gift?

Something green .

رادیو منا چهارشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:44 ق.ظ

برنده سوم:‌فرهاد

هادی پنج‌شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:14 ق.ظ

Anyway,thank you for your good job and your atention on environment.

:-)

مجتبی پنج‌شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:07 ب.ظ

سلام
شهرک شقو...!!!

نه
اما میدونم کدوم درخت رو میگین . درخت زیباییه

عبدالله امیدوار جمعه 26 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:50 ب.ظ

دوربرگردان بعد ازسیدمظفر-روبروی زمین شاهین

رادیو منا جمعه 26 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:55 ب.ظ

برنده چهارم :‌عبدالله امیدوار

kiyOOsk چهارشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:06 ب.ظ http://kiyoosk.blogsky.com

سلام دا منا .
منم 4 تا درخت رو به شکل گل آپارتمانی در خوونه نگهداری میکنم !
خیلی خوب رشد کردن !
میدونم یه روز باید یه جایی بکارمشون اما مطمعنم اون روز هرگز نمی تونم از خودم دورش کنم !
:-(

بچه ها بزرگ میشن میرن دیگه :-)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد