رادیو منا

آشتی با زمین

رادیو منا

آشتی با زمین

ماهواره! (Satellite)

ماهواره! (Satellite) 

 

 

  

اسم ماهواره برای شما تداعی کننده چیست؟ سریال حریم سلطان یا پرفکت استپ؟ شاید هم قرص های لاغری و سایر قرص هایی که به راحتی همه مشکلات زندگی همه را حل می کنند؟ برای خیلی ها هم مثل سوهان روح است از بس مجبورند از صبح تا شب اخبار تکراری جنگ و خونریزی و بیچارگی را بشنوند و ببینند. به هر حال امروز می خواهم شما را به سفری ببرم فراتر از پشت بامهایی که دیش ها مثل قارچ رویش سبز شده اند... از دیش ها بالاتر و با امواج به خود ماهواره . ماهواره ها از نظر کاربری به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند. ماهواره های هواشناسی، نظامی، نقشه برداری و خیلی چیزهای دیگر. ولی تقسیم بندی دیگری که می خواهم شما را با آن آشنا کنم مربوط به حرکت ماهواره هاست. می توان بطور خیلی کلی ماهواره ها را به دو گونه ثابت - Geostationary - و قطبی - Polar -  تقسیم بندی کرد . ماهواره های ثابت در ارتفاع حدود 36000 کیلومتر از سطح زمین در مداری قرار می گیرند که با سرعت زمین می چرخند پس از دید ما آنها ثابت هستند و شبکه های تلویزیونی را به کمک این ماهواره ها می توان دید. اما ماهواره های قطبی مدام زمین را از قطب شمال تا جنوب دور می زنند پس می توانند تصاویر زیادی را از زمین بگیرند. آنها در فاصله 700 تا 800  کیلومتری از زمین قرار دارند.   

گاهی توی گوگل فقط بنویسید satellite images تا غرق در شگفتی شوید.  

به زودی باز هم با هم سفر خواهیم کرد  

پ.ن: این ها از اثرات دیدن فیلم Gravity است ;-)  

What comes to your mind when you hear "Satellite"? Your favorite TV show or commercials? News? but today I want you to come with me above your roofs and satellite dishes, I want you to come with me to space, to satellites themselves .

Satellites have been divided to different groups according to their operation. Meteorological, Military, topography … etc but generally we can divide them to 2 groups: Geostationary and polar.

Geostationary satellites seem static from the earth because they have been located on the orbit that has the same rotation as earth so we see them always on the same place, they are on the elevation of almost 36000Km, but polar satellites rotate around the earth from south to north pole or vice versa. They can take lots of pictures of earth and they are on the elevation of 700 to 800 Km.

Sometimes just Google "Satellite Images" and be amazed by wonders

Coming soon to travel to space again

Ps: Side effects of Gravity movie ;-)

نظرات 7 + ارسال نظر
ادریس چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 03:57 ب.ظ http://www.abi-sourati.ir

مچکرم

قابلی نداشت

حامد احمدی پنج‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:00 ق.ظ

بسیار جالب ... ماهواره من رو یاد بفرمایید شام میندازه

موسا دوشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:56 ق.ظ http://dirya.blogsky.com/

سلام
خواندم.

meymand یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 01:19 ب.ظ

بسیار جالب و اموزنده
and tnx for your translating
البته vice versa رو ترجمه نکردی.خیلی سخته

سلام
من متن رو از انگلیسی به فارسی ترجمه نکردم. خودم نوشتم و بعد به انگلیسی هم ترجمه کردم. گاهی بعضی چیزها را می توان برای روانی بیشتر متن حذف یا اضافه کرد.
vice versa= برعکس

روح اله بلوچی سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:12 ق.ظ http://WWW.PARPAROOK.BLOGSKY.COM

جالب بود. ممنون از مطالب.

:-)

[ بدون نام ] چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:48 ق.ظ

بهترین سبزه ای که می شود برای سفره عید داشت گلدان سبزی جات است که میتوان تا مدتها از آن در منزل استفاده کرد و حتی اگر بخواهیم به باور واهی دور انداختن سبزه در روز سیزده به در عمل کنیم می توانین سبزی ها را در هر جا که بخواهیم از باغ و باغچه گرفته تا دامن طبیعت بکاریم .

http://g0nag0n.blogspot.com/2012/08/blog-post_9.html

پیشنهاد خوبی است ممنون

ابراهیم دوشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:29 ب.ظ

معلومه خوب کسی را پیشنهاد دادم

سلام استاد
قطعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد