رادیو منا

آشتی با زمین

رادیو منا

آشتی با زمین

نوروز 91

من غلام قمرم غیر قمر هیچ مگو
پیش من جز سخن شمع و شکر هیچ مگو  

سخن رنج مگو جز سخن گنج مگو
ور ازین بیخبری رنج مبر هیچ مگو  

دوش دیوانه شدم عشق مرا دید و بگفت
آمدم نعره مزن جامه مدر هیچ مگو  

گفتم ای عشق من از چیز دگر می ترسم
گفت آن چیز دگر نیست دگر هیچ مگو  

من به گوش تو سخن های نهان خواهم گفت
سر بجنبان که بلی جز که به سر هیچ مگو  

قمری جان صفتی در ره دل پیدا شد
در ره دل چه لطیفست سفر هیچ مگو  

گفتم ای دل چه مه است این  دل اشارت می کرد
که نه اندازه توست این بگذر هیچ مگو  

گفتم این روی فرشته است عجب یا بشر است 

 گفت این غیر فرشته است و بشر هیچ مگو  

ای نشسته تو درین خانه پر نقش و خیال
خیز ازین خانه برو رخت ببر هیچ مگو  


گفتم ای دل پدری کن نه که این وصف خداست
گفت این هست ولی جان پدر هیچ مگو

مولانا 

 

   

 نوروزتان پیروز 

پ.ن: شما رو به هرچه می پرستین تو تعطیلات نوروز ظرف یکبار مصرف رو بیخیال شین !

یه بازی!

یه بازی !  (شنبه بازار)

فنگ شویی رو یادتونه؟ و اینکه انباشتگی باعث میشه انرژی های پیرامون ما نتونن به راحتی در جریان باشن؟ انباشتگی یعنی نگهداشتن هر چیز غیر ضروری به مدت طولانی در یک جا. وسایلی که گاهی سالها نگرشون می داریم ولی حتی یکبارم ازشون استفاده نمی کنیم. تا حالا به این فکر کردین که شاید یکی همین نزدیکیا دقیقا در به در دنبال همون وسیله ایه که شما مدتهاست انبارش کردین یا برعکس، شما دنبال چیزی هستید که تو خونه دوستتون عمری گوشه انباریش افتاده و خاک می خوره؟ این بازی به ما کمک می کنه هم از شر انباشتگی های دور و برمون راحت بشیم ، هم نیاز های همدیگرو برآورده کنیم ، هم رد پای کربنمون رو هی کوچیک و کوچیکتر کنیم ( با استفاده مجدد - Reuse) . می تونین حالا که نزدیک سال نو هم هست یه سری به این انباشتگی ها بزنین و یه لیست ازشون بگیرین ( صادقانه از خودمون بپرسیم چند بار از این وسایل استفاده کردیم؟) من امروز این کارو کردم و لیست وسایلی رو که دیگه لازمشون ندارم به همراه عکس گذاشتم اینجا. هر کی هرکدوم از اینا رو لازم داره کافیه شماره اون وسیله (از ۱ تا ۹ )رو کامنت بذاره. این یه بازی فقط وبلاگی نیست. میتونه یه بازی راست راستکی باشه. در دنیای واقعی هم جواب میده! 

 قانون این بازی فقط صداقته

 

1- کیف پارچه ای(تقدیم شد) 

2-دوربین عکاسی (Fujifilm 6.3M)(تقدیم شد)  

3-کتاب های  ( تکنیک پالس- هنر الکترونیک و مجموعه مدار برای جوانان) 

4-کیف کمری  

5-قفسه CD , DVD (تقدیم شد)

6-دارت (تقدیم شد)

7-کیف کمری جین (تقدیم شد)

8-ماساژور 

9-کلاه (تقدیم شد)  

پ.ن: اگه از این بازی خوشتون اومد و انجامش دادین برای ما هم تعریف کنین. 

پ.ن2: گوج گنو هم در این بازی شرکت کرده .

بازی وبلاگی ( خاطره ای از هرمز)

به دعوت بهشب به بازی وبلاگی خاطره ای از هرمز(رادیو احسان)  

 

 

جزیره هرمز همیشه برای من جایی ویژه بوده و هست. با بهترین دوستانم به هرمز سفر می کنم. هنوز دور جزیره را با دوچرخه رکاب نزده ام احساس می کنم اگر اینکار را قبلا انجام داده بودم اشتیاقش در من تمام می شد. نگه اش داشته ام برای وقتی که وقتش رسید. آخرین باری که به همراه دوستانم به هرمز رفته بودم هوچراغی بود(اسم علمی و فارسی اش را بلد نیستم اگر کسی می داند لطفا به من هم یاد بدهد.) تا وقتی سر وکله ماه پیدا نشده بود امواج همه جا را روشن می کردند. با نور آبی فسفری فریبنده شان. وقتی زیر آسمان خدا می خوابی می فهمی چقدر از طبیعت دور شده ایم و خودمان را محدود به سقف ها کرده ایم. سقف خانه هایمان، سقف شادی هایمان و همه سقف های دیگر .

روز درختکاری

روز درختکاری گرامی باد

نهالهایمان و باران

امروز نهال هایمان را باران سیراب کرد 

  

می گویند: باران رحمت خداوند همیشگی است ٬ تقصیر ماست که کاسه هایمان را وارونه گرفته ایم. 

 

پ.ن: اگه باد بذاره!!!!  

پ.ن2: با تشکر از فرهاد برای عکس

سپاس از همه

دوستان طبیعت دوست از همگی شما سپاسگزارم   

سپاس از صمیم قلب از همه دوستانی که دعوت ما را پذیرفته و صبح جمعه را وقت گذاشتند تا به دست خود درخت بنشانیم و از کسانی که به هر دلیل نتوانستند بیایند اما دلشان با ما بود . همچنین از کارشناس محترم سازمان فضای سبز آقای مهندس طیفوری که در تهیه نهال ، انتخاب محل مناسب و آبیاری قطره ای با ما بی ادعا همکاری کردند سپاسگزاریم . یادمان باشد درختانمان را تنها نگذاریم و هر چند روز یکبار به آنها سر بزنیم . از دریچه این وبلاگ شما می توانید نقاط دیگری را پیشنهاد دهید .  

در اولین قدم 10 اصله نهال جم و 10 اصله نهال گل ابریشم کاشتیم + یک اصله نهال لور

بقیه عکس ها را در پرپروک ببینید. ( با سپاس از روح اله بلوچی )

پ .ن: دوست عزیزمان فرهاد یک نهال لور برای کاشت آورده بود و در باره تاریخچه درخت و ویژگی های آن برایمان گفت. می دانستید در گذشته محله ها را با نام لورهایشان می شناختند؟ حالا پارک جنگلیمان هم یک لور دارد که آیندگان شاهد بالندگیش خواهند بود . لور پارک جنگلی