رادیو منا

آشتی با زمین

رادیو منا

آشتی با زمین

محمد تاجران ( Mohammad Tajeran)


We need trees 

محتاج درختانیم 


آرام و بی سر و صدا وارد شهرمان شد. نه ادعایی داشت نه نمایش داد. مستقیم سراغ مدرسه ها را گرفته بود و ما هم سر کلاس دیدیمش. وقتی رسیدیم و بعد از سالها نیت کردیم پشت نیمکت های چوبی کلاس بنشینیم صحبتش شروع شده بود.عکس های سفرش را با پرژکتور به بچه های دبستان پسرانه که سرشار از هیاهو و پرسش بودند نشان می داد و از رسالتش بر کره خاکی می گفت که سالهاست دور دنیا رکاب می زند و برای بچه های مدرسه های سراسر دنیا از چگونه پاک زیستن و از کره خاکی محافظت کردن را آموزش می دهد و در هر مدرسه ای به کمک بچه ها درخت می کارد. شعارش این است"محتاج درختانیم" . بعد از اینکه کلی با بچه ها درباره فواید درختان و چگونگی مراقبت از آنها به بحث و گفتگو پرداخت در حیاط نهال لوری را کاشت و همانطور که بی سر و صدا آمده بود آرام هم رفت و می دانم در روح تک تک بچه های کلاس چیزی را زنده کرده است که روزی شکوفا خواهد شد.  

محمد تاجران ۱۰ سال است که با دوچرخه بر روی کره خاکی رکاب می زند و برای بچه های مدرسه از درختان و زمین و شیوه سبز زندگی کردن می گوید و  درخت می کارد. زمستان۹۲ را در بندرعباس بود و ما افتخار آشنایی با او نصیبمان شد.  

 وبسایت رسمی محمد تاجران  http://www.weneedtrees.com/ 

هرچند کافی است در گوگل بزنید محمد تاجران تا صدها لینک برایتان بیاورد.

امیدواریم هرجا که هست سالم و پر انرژی باشد و به رسالتش ادامه دهد

 

He came in silence, no show off! He had asked schools to start his mission. We saw him there. When we arrived he had started his presentation about trees, way of green living and was sharing his photos with school children, photos from around the world with other countries children and was teaching them how to care our climate and environment, his motto was" we need trees" and at the end he planted a Banyan tree with school children.

He left in silence as he had came, but I am sure he lighted something bright in children souls that one day would be flourished .

Mohammad Tajeran is his name and this is his official website http://www.weneedtrees.com  

you can just google mohammad tajeran 

We wish him luck and energy to keep going through his bright path

نظرات 1 + ارسال نظر
Mojtaba چهارشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:11 ب.ظ

Adorable...

yes it is

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد