رادیو منا

آشتی با زمین

رادیو منا

آشتی با زمین

بی بی و بایی

بی بی و بایی( بازی وبلاگی شب یلدا)‌ 

  

 

 پدربزرگ انسانی شوخ و دوست داشتنی بود .آلبومش پر از عکس های سفر است . او همیشه با جوانتر ها بود و همه دوستش داشتند. مادرم که دختر دوم  (وسط) خانواده است میگوید هر تابستان مسافرت می رفتند و گوشه کنار ایران را دیده اند. در خانه پدربزرگ از پدرسالاری خبری نبود و هرچه بود عشق و محبت. مادر می گوید به محض اینکه به تهران می رسیدیم ما را می برد نمایش خیمه شبازی ...  

  

و اما خاطره عکس بالا : 

اینجا رامسر است ۱۸ شهریور سال 41. و دو دختر جوانی که ژست گرفته اند برای عکس خاله بزرگم و دوستش هستند. آنها می خواستند عکس دونفره بگیرند و به مادر و خاله ام میگویند که نباید توی عکس باشند . بچه ها خیلی توی ذوقشان خورده و پدربزرگ هم دلش به رحم می آید و با یک نقشه شوم آنها را یواشکی به پشت زمینه می برد تا توی عکس باشند . لبخند رضایت را در چهره پدربزرگ می بینید؟ و البته بماند که دختر ها بعد از چاپ عکس چقدر کفری شده بودند.   

 

یادآوری ( Reminder )

 

دوستان و همراهان عزیز 

به زودی دور هم جمع می شویم تا در باره کاشت درختان که در نوشته های قبلی خواندیم با هم همفکری کنیم. پس اگر می خواهید در این راه با ما باشید وبلاگ را دنبال کنید تا  کی و کجای آن را برایتان بگویم. 

سپاس از همگیتان  

 

فرزند خواندگی درخت

فراخوان فرزند خواندگی یک درخت

پیش تر در باره ی طرح سازمان ملل با نام بکاریم برای زمین برایتان گفته بودم و در این نوشته می خواهم همه تان را دعوت کنم تا در این جنبش جهانی همراه انسان های دور تا دور زمین شویم و در هرجای این کره خاکی که هستیم بکاریم برای زمین. هدف از این طرح کاشت سالانه یک میلیارد درخت بر روی زمین است. قدمی بزرگ برای نجات سیاره کوچکمان  . 

دوستان  

برای شروع تمامی علاقمندانی که می خواهند همراه ما باشند - در استان هرمزگان- در قسمت نظرات وبلاگ بگویند چند نهال را و در کجای استان می خواهند به فرزندخواندگی بگیرند- بکارند و از آن مراقبت کنند-  و پس از آن با همکاری اداره منابع طبیعی  گام بعدی را با هم خواهیم برداشت.  

برای اینکه درختی را به فرزندخواندگی بگیریم باید آن را در جایی مناسب بکاریم  و تا ۲ سال از آن مراقبت کنیم و زیر پر و بالش را بگیریم . آب دهیم و تیمارش کنیم و از گزند باد و طوفان و دام به دورش داریم.  

در ادامه مطلب می توانید گونه های بومی سازگار با اقلیم استان را ببینید و از میان آنها انتخاب کنید.   

پ.ن: سایر هم میهنان عزیز با همکاری اداره منابع طبیعی استانشان  و انتخاب گونه های مناسب اقلیم همان منطقه می توانند با ما همراه باشند و همه ی ساکنین کره زمین هرجا که هستند.  

 

پ.ن2: لینک مستقیم سازمان ملل بخش محیط زیست  

http://www.unep.org/billiontreecampaign/

ادامه مطلب ...