رادیو منا

آشتی با زمین

رادیو منا

آشتی با زمین

پرندگان مهاجر

پرندگان مهاجر 


اتاق کار من پنجره ای دارد که رو به پارکی زیبا باز می شود. پارک پر از درخت است. نمی دانم چند ساله اند اما هر سال جای امنی برای پرندگان مهاجری است که برای گذران زمستان به جنوب می آیند. یک جفت عقاب دریایی (عقاب دریایی پالاس) (نام علمیHaliaeetus leucoryphus) هر سال همین وقت سر و کله اش پیدا می شود. یکی از تفریحات من تماشای این جفت زیباست . کافی است یک دوربین دو چشمی نه چندان حرفه ای داشته باشی تا بتوانی به تماشای جزئیات زیبای این پرنده بنشینی. 

یکی دیگر از فایده های کاشت درختان در نزدیکی محل زندگیتان این است که طبیعت را به زندگی شما هدیه می کنند. درخت لانه هزاران موجودی می شود که ما حتی نمی شناسیم و تا کند و کاو نکنیم از وجودشان بی خبر خواهیم ماند. 

آخ که اگر شکارچیان پرندگان را با دوربین های دو چشمی اول خوب تماشا می کردند بعید می دانم دلشان می آمد ماشه را بکشند.  

پ.ن:عقاب دریایی (عقاب دریایی پالاس) (نام علمی: Haliaeetus leucoryphus) یک پرنده شکاری و مانند دیگر عقاب‌ها از تیرهٔ عقابیان است. این عقاب بزرگ قهوه‌ای در آسیای مرکزی، از دریای خزر تا دریای زرد و از قزاقستان و مغولستان تا هیمالیا, بنگلادش و شمال هند یافت می‌شود. این پرنده مهاجر گاه در خلیج فارس و شمال ایران نیز دیده می‌شود. منبع و منبع عکس : ویکی پدیا