رادیو منا

آشتی با زمین

رادیو منا

آشتی با زمین

قطع درختان فرودگاه بندرعباس cutting trees in Bandarabbas airport

قطع ۱۱۳ درخت در فرودگاه بندرعباس   


رسول اکرم می فرمایند  

نزد من شکستن شاخه ای از درخت همچون شکستن بال فرشتگان است

 

 

 

 

 

 

 

 

این تلخ ترین روز وبلاگ است. امروز ۲۶ مهرماه ۹۱ است. قتل عام درخت ها را تا به حال ندیده بودم که دیدم. در زمانه ای که همه دنیا دست در دست هم می گذارند تا تک درختی را نجات دهند تا مبادا شاخه ای از درختی بشکند٬ در جایی همین نزدیکی خودمان دستور قتل عام درختان را چه بی رحمانه صادر کردند و ما چه دیر رسیدیم....  

شرمتان باد که دستانتان هرگز پاک نخواهند شد.  

     

 Today is the most depressing day of weblog. I hadn't seen trees slaughter which I saw today. These days  that people around the world are helping together to save a single branch of a tree, somewhere not far from us how cruelly they cut 113 trees and when we got there it was too late.

Shame on you and your dirty hands for ever!

ممنوعیت قطع درختان در محدوده و حریم شهرها: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8805270598  

 

پ.ن: ... بر اساس این قانون(لینک بالا)، هر کس درختان حریم شهرها را عالما و عامدا و برخلاف قانون مذکور قطع یا موجبات از بین رفتن آنها را فراهم آورد، علاوه بر جبران خسارت وارده حسب مورد به جزای نقدی از یک میلیون ریال تا ده میلیون ریال برای قطع هر درخت و در صورتی که قطع درخت بیش از سی اصله باشد به حبس تعزیری از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد. بر این اساس همه مقررات و مفاد قانونی مغایر با این قانون لغو می شود.

 

روز جهانی عصای سفید

«بهترین و زیباترین ها در جهان نه دیده می شوند و نه حتی قابل لمس هستند٬ آنها را باید در قلبت احساسشان کنی»    هلن کلر

 

The best and the most beautiful things in the world can not be seen or even touched , they must be felt with your heart 

Helen Keller  

 

 

روز جهانی نابینایان ( عصای سفید ) گرامی باد

صندلی(Chair)

 

درختان سی متری را می اندازند تا صندلی بسازند 

یک صندلی خریده ام .

من یک متر و هشتاد و پنج سانت هستم 

ولی وقتی روی صندلی می نشینم 

می شوم یک متر و بیست و هفت سانت 

یعنی یک درخت سی متری را قطع می کنند 

که من کوتاهتر شوم؟ 

«اسپایک میلیگان» 

 

They cut 30 meters trees to make chairs

I have bought a chair

I am 185cm high

When I sit on chair I will be 127cm

They cut 30m trees to make me shorter?

Spike Milligan

یعنی چی می تونه باشه؟

اگه گفتین این چیه؟ 

 

 

«به طور کلی قانون گریزیم. از قانون تمکین نمی کنیم...حتی قوانینی را که مطمئن هستیم برای آسایش ما تنظیم کرده اند. آلودگی هوا واقعا کشنده است . ماشین ها را دو سه روزی ٬ آن هم حتی المقدور اگر در خانه نگاه داریم مساله حل می شود اما محال است رعایت کنیم. تابستانی گرم است ٬ کمبود آب بصورت جدی بحران آفرین شده است این را هم همه می فهمیم و هم با چشم می بینیم ولی عدم اطاعت از مقررات برایمان ملکه شده دیگر عادت کرده ایم....»  

قسمتی از کتاب جامعه شناسی خودمانی نوشته حسن نراقی.  

دیدن این تصویر که ایستادن در صف را در دو جامعه متفاوت نشان می دهد مرا یاد این بخش از کتاب انداخت. خواستم با شما قسمت کنم. ممنون که همراهی کردید.

سرشماری پلاستیک( plastic statistic)

سرشماری پلاستیکی 

Plastic Statistic   

 

  

خواننده عزیز سلام 

 

اول اینکه خوش آمدی و سپاس که در این لحظه اینجایی و این نوشته ها را می خوانی دوم آیا دوست داری در سر شماری پلاستیکی وبلاگ شرکت کنی؟  اگر پاسخ بله است : برای یک هفته تمامی کیسه های پلاستیکی که از در خانه شما وارد می شوند را بشمار. مثل یک کنتور پلاستیک. چه پاکت های فریزری کوچک ٬ چه کیسه های لوکس یا کیسه های بزرگ فروشگاه های زنجیره ای. 

 پ.ن (Joke) : بدلیل استقبال بی شمار خوانندگان در این سر شماری مهلتی برایش نمی گذاریم فقط دوستان زحمت ضرب اعداد بدست آمده در 52 (هفته های یک سال) را خودشان بکشند.

First of all welcome everyone and thanks to be here at this moment, second, would you like to join us in plastic statistic? If your answer is yes, just count number of plastic bags that enter your homes for a week! That's all. All kinds of plastic bags, from small ones to luxury and fantasy ones .