رادیو منا

آشتی با زمین

رادیو منا

آشتی با زمین

دیبا

دیبا 



روزی که همه با هم تو پارک جنگلی درخت کاشتیم من یه گل ابریشم رو که اسمشم گذاشته بودم دیبا کاشتم- رو چیزایی که دوسشون دارم اسم میذارم-از قضای روزگار سر همون جریان مهمونای نوروزی و از بین رفتن 4تا از اون نهالا دیبای من هم قربانی شده بود. تصمیم گرفته بودم جاش یه انجیر معابد بکارم . درختی که تو تصویر بالا می بینید. درخت بی نظیریه. رقص برگای تازه اش تو فروردین دیدنیه و وقتی که به سن و سال درخت بالایی میرسه واقعا عین یه معبد مقدس و باشکوه میشه. هنوز تصمیمم رو عملی نکرده بودم که یکی از دوستانی که همیشه به درختا سر میزنه یه خبر عجیب بهم داد. دیبا زنده شده!! مثل اون گل ابریشم که چند وقت پیش درباره اش نوشته بودم. این دومین نهالی بود که بعد از جریان مهمونای نوروزی دوباره زنده شده بود. فکر میکنین دیبا هم مثل درخت گلابی مهرجویی ترسیده بود؟ وقتی شنیده بود می خوایم جاش یه درخت دیگه بکاریم؟ هرچی که بود من ایمان اوردم هم به قداست انجیر معابد هم به سرسختی دیبا.

پ.ن: راستی اگه گفتین این درختی که تو تصویره کجای شهر ماست؟ جواب درست جایزه داره :-) 

جواب درست: خیابان امام خمینی- دوربرگردان بعد ازسیدمظفر-روبروی زمین شاهین - روبروی اداره ثبت

همه کسانیکه در مسابقه شرکت کرده اند( چه جواب درست چه نادرست ) از وبلاگ رادیو منا جایزه دریافت خواهند کرد. جایزه نهال یکی از درختان بومی است. 


از زمین نمی گویم از آسمان است این بار!

از زمین نمی گویم از آسمان است این بار!



در ایران، خورشید در بامداد روز چهارشنبه 17 خردادماه در حالی سر از افق بر خواهد آورد که ساعاتی از عبور خرامان زهره از مقابل آن گذشته است. به همین دلیل برخورد اول و دوم گذر از ایران قابل مشاهده نیست اما از نیمه گذر به بعد را می توان مشاهده کرد. گذر تا ساعت حدود 9:25 دقیقه ادامه می یابد. و سپس سیاره زهره برای آخرین بار در طول حیات ما با قرص خورشید بدرود خواهد گفت. این آخرین باری است که انسان های زنده روی کره زمین می توانند گذر زهره را  رصد کنند. دفعه آینده گذر در سال 2117 میلادی رخ خواهد داد. فکر می کنید مردم جهان زمانی که بار دیگر سیاره زهره خرامان از مقابل قرص خورشید عبور می کند در چه دنیایی زندگی خواهند کرد؟


هشدار:

برای دیدن گذر زهره حتمن از عینک های ویژه رویت خورشید و یا فیلتر های خورشیدی استفاده کنید. نگاه مستقیم به خورشید می تواند تاثیرات دایمی بر بینایی چشمان شما بگذارد. عینک های آفتابی، نگاتیو ، شیشه دود زده و نمونه های مشابه نمی تواند مانع  آسیب دیدن شما شود و فقط باید از فیلتر های خورشیدی مخصوص رصد خورشید استفاده کنید. در هنگام استفاده از این فیلتر ها ، استفاده هم زمان آن با دوربین های دوچشمی و تک چشمی جدا خودداری کنید.


پ ن: نوشته های بالا از مطالب پوستر بود

پ.ن2: چنانچه تمایل دارید در باره این گذر بیشتر بدانید به ادامه مطلب رفته و نوشته ای را که دوست عزیزم خانم نجمه قاسمی، مربی نجوم، عضو موسسه مدار بیست و هفت درجه قشم و آکادمی فیزیک و نجوم گرد آوری کرده را بخوانید.

پ.ن3:پیشنهاد می کنم از تلویزیون ببینید.(شما را به خدا به چشمانتان آسیب نرسانید)



ادامه مطلب ...