رادیو منا

آشتی با زمین

رادیو منا

آشتی با زمین

اینانلو

دیشب اینانلو را دیدم . سرحال و سرزنده مثل همیشه . انگار سالهاست همدیگر را می شناسیم کلی گپ زدیم. گفتم : شما که زنده اید. قلبتان همچنان می تپد، چیزی نگفت فقط خندید.

در ساحل جزیره هنگام  ناگهان لاک پشتی را دیدم که برای تخم گذاری به ساحل آمده بود. لاکپشت ها جایی که به دنیا آمده اند را به خاطر می سپارند تا فرزندانشان را هم همانجا در ساحل بگذارند و بروند، غافل از اینکه ساحل دیگر آن ساحل قبلی نیست ، تغییراتی که در این سالها بخاطر حضور آدم ها بوجود آمده ساحل را نا امن کرده است. اما او نمی داند او تخم ها را گذاشت و رفت ولی به سرعت دیدم ساره ، مریم و نسرین که برای حفاظت از لاکپشت ها  آمده بودند دست به کار شده و تخم ها را برداشتند تا به جای امنی  منتقل کنند، من هم خودم را به آنها رساندم و بزرگترین تخم را برداشتم . بچه ها هر کدام به سویی رفتند ، من ماندم و آن موجود عجیب کوچک در دستم.  چه مسئولیت بزرگی را بر خودم احساس می کردم. خدایا جای امن کجاست؟ هرجا رفتم ساحل سیمانی شده بود یکبار هم فریب خوردم وتا آمدم تخم را بر روی ساحل بگذارم تا چاله ای بکنم فهمیدم ساحل مثل سنگ سفت است و تخم لاکپشت ترک برداشت. خدای من چه کنم؟ خیلی ترسیده بودم ، در همین افکار بودم که از خواب بیدار شدم.

چه خواب عجیبی دیده بودم، اینانلو، هنگام، لاکپشت ها و ترک روی تخم لاکپشت بر دستان من ...

نظرات 5 + ارسال نظر
ابراهیم چهارشنبه 16 دی‌ماه سال 1394 ساعت 01:10 ب.ظ

یادش گرامی باد. وقتی مدرسه میرفتم (راهنمایی) تمام دغدغه ام این بود که پول توجیبیم رو پس انداز کنم و شکار و طبیعت را که اون موقع اینانلو توش سرمقاله می نوشت بخرنم. بلاخره هر طور بود والدینم را راضی کردم که بزارن مشترک سالانه شکار و طبیعت بشم. بعدها مجله دیگری به نام دوستداران شکار و طبیعت راه انداخت و من همچنان مشتری مطالبش بودم. همون موقع ها برنامه با طبیعت را ساخت (شبکه دو) که هر هفته به هر قیمتی بود باید میدیدمش. سالها بعد در برنامه باز هم زندگی در حضور دکتر بسکی ازین که چطور شد شکار را کنار گذاشته گفت. برای معرفی طبیعت خیلی زحمت کشید و تلاش کرد. کارهاش جذاب بود و امیدوار که ادامه پیدا کنه. روحش شاد.

برای طبیعت و دوستدارانش همیشه زنده است. با بیان فوق العاده و شیوایش

مریم اقبالی پنج‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1394 ساعت 09:53 ب.ظ http://www.ieor.blogfa.com

منا جان ازت ممنونم که خوابتو نوشتی
و انرژی دوباره برای ادامه این پروژه بهم دادی
اینالو با حضورش در خواب تو جواب در گیری ذهن منو داد
فقط این خواب جواب برای من بود که از استاد چند روز پیش پرسیده بودم ادامه ....
روحش شاد
زندگی ما سرشار از انرژی هست انرژی مثبت ادمها حتی پس از مرگ جریان داره
کاشکی همه مثل استاد اینقدر تو دنیا هاله انرژی مثبت داشته باشیم که حتی در نبودش هم به دیگران الهام بخش راهشون باشه.
خیلی ازت ممنونم. دوست پراز انرژی مثبت من .

مریم اقبالی پنج‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1394 ساعت 10:12 ب.ظ http://www.ieor.blogfa.com

اینو یادم رفت بنویسم
بعضی از ادمها هرگز نمیمیرند
اینالو یگی از اونهاست
خوشحالم .

بهشب شنبه 19 دی‌ماه سال 1394 ساعت 01:03 ب.ظ

امیدوارم همه با زمین بهتر رفتار کنن.

دوست سبز شنبه 29 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 09:38 ق.ظ

یادش گرامی.و چه صدای با کلاسی داشت.از اون صداهای رادیویی.

واقعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد